Nukreipiame ir ugdome talentus įmonės viduje
21. kovo 2022
Jei darbuotojas siekia karjeros, tai dažniausiai reiškia kilimą struktūros laiptais darbovietėje. Realybėje karjera yra daug įvairesnė ir apima ne tik profesinius laiptelius, bet ir skirtingus žmogaus gyvenimo aspektus.
Žmonės juk nebedirba vienoje vietoje visą savo gyvenimą, kaip buvo įprasta dešimtmečiais. Žmonės nuolat keičiasi tiek viduje, tiek išorėje, atsiranda naujų interesų ir poreikių. Šiandien darbe daromos pertraukos, keičiamos pareigos, keičiasi darbo krūviai, įgyjama naujų įgūdžių ir judama tarp skirtingų organizacijų. Todėl asmeninį pasitenkinimą, saviugdą ir įvairius (darbo) santykius taip pat galima vadinti karjera.
„SOL Baltics“ yra įmonė, kurioje darbuotojų vystymasis yra vadovybės širdies reikalas. Mūsų įmonė yra pakankamai didelė, kad suteiktų galimybę praktikuotis ir išmokti įvairių įgūdžių, pereiti iš vieno skyriaus į kitą ar pakilti į savo srities viršūnę.
Geras pavyzdys yra Priitas, kuris pernai atėjo į SOL techninės priežiūros verslo padalinį administravimo vadybininku. Jo užduotis buvo organizuoti ir atlikti darbus techninės priežiūros klientams. Priitas ir nebespėjo padirbėti šiose pareigose labai ilgai. Jau metų pabaigoje jam buvo pasiūlytos valymo padalinio vadovo pareigos. Priitas apie tai kalba, kad pasiūlymas jį tikrai teigiamai nustebino, ir mano, kad pasiūlymas atsirado daugiausia todėl, kad jam pavyko gerai ir greitai pritapti darbe, o įmonė pastebėjo jo pastangas. Priitas sako, kad naujas darbas yra didelis ir įdomus iššūkis. Nors sritis kitokia, klientai ir įmonė jau pažįstami, todėl pereiti į naujas pareigas buvo paprasčiau. Žinoma, labai padeda kolegų ir vadovų palaikymas.
Karjeros valdymo proceso egzistavimas įmonėje didina darbuotojų motyvaciją, pasitenkinimą ir lojalumą įmonei. Be darbo užmokesčio ir motyvacijos paketų vis svarbesnis tampa savęs realizavimas ir tobulinimas bei savo konkurencingumo darbo rinkoje didinimas.
Išėjimo iš darbo pokalbiuose darbuotojai kaip vieną iš pasitraukimo priežasčių dažnai įvardijo vidinės karjeros galimybių trūkumą. Karjeros valdymas ir vidinis darbuotojų ugdymas padeda išlaikyti gerus darbuotojus ir taip sumažinti darbuotojų pakeitimo išlaidas bei savanorišką kaitą.
SOL-e du kartus per metus vyksta ugdymo diskusijos, kurių metu visada kalbama ir apie darbuotojo tobulėjimo norus ir galimybę tobulėti įmonės viduje, taip pat darbuotojų interesus ir sritis, kuriose jie norėtų ar galėtų prisidėti.
Tokiu būdu ne vienas darbuotojas buvo apmokytas pavyzdžiui vidaus auditoriumi. Daugelis darbuotojų pareiškė norą dalyvauti įvairiose darbo grupėse ar rašyti straipsnius įmonės svetainėje ar Facebooke. Šie darbai mielai dirbami šalia pagrindinio darbo, nes yra įdomūs, lavina naujus įgūdžius ir suteikia galimybę susipažinti bei dalyvauti įvairiose įmonės veiklose ir aspektuose.
Tokį darbuotojų tobulėjimą skatina ir atvira, aiški bei skaidri įmonės darbo kultūra, kurią palaiko maloni ir pozityvi darbo aplinka.
Marina SOL Baltics dirba nuo 2020 metų. Tuomet ji pradėjo dirbti tvarkymo vadove, atsakinga už korektišką laivų valymo paslaugos užtikrinimą. Dėl struktūrų pertvarkos atsilaisvino veiklos padalinio vadovo vieta ir įmonė organizavo vidinį konkursą jai užimti. Marina taip pat nusprendė kandidatuoti. Jis pati sako, kad jai tikrai reikia visą laiką judėti į priekį ir tobulėti. Konkurso metu teko spręsti įvairias užduotis ir jos pačios nuostabai Marinai rezultatai buvo geriausi pasirinkimas buvo jos naudai. Šiuo metu Marina jau įsigyveno, priprato prie išaugusios atsakomybės ir labai džiaugiasi išdrįsusi kandidatuoti. Ji giria įmonę už tai, kad ji leidžia savo darbuotojams tobulėti ir mokytis naujų darbų. Teigiami atsiliepimai visada padeda.
SOL nuolat keičiasi, žengia koja kojon su laiku, suteikdama darbuotojams maksimalų saugumo jausmą ir galimybes tobulėti. Kaip įmonė SOL yra lanksti, reaguojanti, šiuolaikiška ir žvelgianti į ateitį.
Į darbuotojus žiūrima individualiai, atsižvelgiant į jų ypatybes ir temperamentą.
SOL struktūra yra plokščia ir labiau matomos galimybės daryti horizontalią karjerą, kai darbuotojai prisiima daugiau pareigų ir atsakomybės arba pereina iš vieno skyriaus į kitą.
Meelis SOL Baltics dirba jau 6 metus. Savo karjerą pradėjo kaip pardavimų vadybininkas. Dėl struktūrinių pokyčių praėjusių metų pabaigoje atsirado įvairių laisvų pareigybių. Meelisui buvo pasiūlyta karjeros galimybė techninės priežiūros padalinyje, kur jo naujos pareigos yra techninės priežiūros administracijos vadovas. Pats Meelis sako, kad naujos užduotys yra įdomios, tačiau darbo dinamika gerokai skiriasi nuo pardavimų valdymo. Anot Meeliso, tai nemenkas iššūkis, tačiau labai padeda palaikymas įsigyvenant ir palaikantys kolegos.
Visos padarytos išlaidos darbuotojams yra investicijos ir įmonei generuoja būsimas pajamas. Tokios investicijos yra ženklas darbuotojams, kad organizacijai jie rūpi ir ji yra pasirengusi prisidėti prie jų tobulėjimo. Tokiu atveju darbuotojas taip pat labiau save tapatina su įmone ir sukuria daugiau vertės.