Praktikantė Kristi: „Kiekvienas yra pats atsakingas už savo mokymąsi“
14. kovo 2023
Sausį prie „SOL“ šeimos prisijungė praktikantė Kristi Kivipuur, atvykusi pas mus dešimčiai savaičių per Švietimo įstaigų vadovų praktikos programą. Kristi yra Viigi mokyklos direktorė. Praktikos „SOL“ metu ji tikisi įgyti komandos valdymo ir motyvavimo įgūdžių, išmokti naujų įdarbinimo metodų ir kitų dalykų. Paprašėme Kristi plačiau prisistatyti ir papasakoti apie savo veiklą.
Kuo ypatinga Viigi mokykla?
Haapsalu Viigi mokykla yra valstybinė specialiųjų poreikių turinčių mokinių mokykla, įkurta 1960 m. Tuomet joje buvo gydomi vaikai po poliomielito epidemijos, siautėjusios Estijoje šeštojo dešimtmečio pabaigoje. Tada mokykla vadinosi Haapsalu sanatorine internatine mokykla. Pagal statutą, Viigi mokykla yra aukščiausio lygio kompetencijų mokykla ir tinkamiausia fizinė mokymosi aplinka mokiniams, turintiems atramos ir judėjimo aparato funkcinių sutrikimų, kompleksinę negalią bei protinę negalią.
Kaip pradėjote vadovauti mokyklai?
Viigi mokyklos direktorės pareigas pradėjau eiti 2017 m. Prieš tai trumpai dirbau patarėja švietimo klausimais savivaldybėje. Tarnautojos darbas man netiko, norėjau grįžti į mokyklą, nes čia smalsios mokinių akys suteikia daug naujos energijos.
Kažkodėl gyvenimas mane atvedė pas specialiųjų poreikių turinčius mokinius. Man visi vaikai lygūs ir manau, kad su visais turi būti elgiamasi vienodai. Dar jaunystėje dirbau Paliverės specialiojoje internatinėje mokykloje. Pradėjau dirbti auklėtoja ir, kai baigiau universitetą, jau vedžiau pamokas mokykloje.
Paskui, netikėtai išėjus mokymo dalies vedėjui, perėmiau jo pareigas. Dar labiau netikėta, kad tais pačiais metais tapau mokyklos direktore. Prisipažįstu, nesu gimusi vadovauti. Gyvenimas mane išmokė susidoroti su sunkumais ir įvairiomis situacijomis. Kartais per daug mąstau, bet tam tikrose situacijose tai praverčia. Buvau atsargi, nes dirbdami su žmonėmis niekada nežinome, kaip iš tikrųjų susiklostys įvairiausios situacijos. Be to, aš labai nerimauju, tačiau vis dėlto iki šiol pavyko pasiekti tai, ko norėjau.
Ką jums reiškia direktorės pareigos?
Mokyklos direktorius turi rūpintis visais – mokiniais, mokytojais, darbuotojais, tėvais ir bendruomene. Žinoma, norisi, kad pokyčiai įvyktų greitai, bet protingas žmogus neskuba – visada geriau veikti ramiai ir išmintingai – to mane išmokė gyvenimas.
Kad žengčiau koja kojon su laiku, nusprendžiau pasinaudoti galimybe dalyvauti Švietimo įstaigų vadovų praktikos programoje. Taigi esu čia, visada pasiruošusi dalyvauti kiekvienoje „SOL“ veikloje. Jaučiu, kad esu tinkamoje vietoje, o jūs esate mano žmonės. Jau šiandien žinau, ką išsinešiu į mokyklą, kad gyvenimas joje būtų geresnis. Ir ne tik dėl mokyklos tobulinimo, šis „SOL“ laisvės, atsakomybės ir vertybių paketas bus mano kasdienio darbo pagrindas.
Kodėl nusprendėte dalyvauti praktikos programoje?
Man patinka būti lygiaverčiu komandos nariu. Jaučiuosi saugi aplinkoje, kurioje veikia principai ir taisyklės. Man rūpi mano darbuotojai ir noriu, kad jie būtų laimingi ir patenkinti dirbdami savo darbą. Praktikos metu tikiuosi iš privataus sektoriaus vadovų pasimokyti, kaip geriau koordinuoti komandinį darbą, kaip motyvuoti komandą ir skatinti imtis naujovių, įkvėpti svarbiam plėtros darbui. Norėčiau daugiau sužinoti apie personalo valdymą ir samdą privačiame sektoriuje. Be to, įgyti praktinės patirties, kaip drąsiau elgtis su įvairiomis interesų grupėmis.
Savo veikloje vadovaujuosi moto „Su kitais elkis taip, kaip norėtum, kad elgtųsi su tavimi“. Tuo remdamasi stengiuosi paskatinti savo komandą veikti kryptingai. Man darbas mokykloje yra procesas, kuriame visos pusės turi turėti galimybę tobulėti ir pasisakyti. Svarbu, kad mokymasis ir mokymas būtų įdomi ir maloni patirtis mokiniams ir mokytojams. Dėl to mokykla turi būti kūrybinga ir bendradarbiauti su skirtingų interesų grupių žmonėmis. Norint to pasiekti, svarbu turėti vieningą komandą.
Ko mokyklos direktorius gali pasimokyti privačiame sektoriuje?
Mes visi parduodame savo FIRMĄ! 😊 kitaip sakant, kiekvienas esame savo mokyklos vizitinė kortelė! Šį moto taip pat noriu nusinešti į mokyklą.
Nuo pat pradžių patys įdomiausi ir prasmingiausi man buvo „SOL IN“ įvadiniai mokymai gruodį – Lyderystės ir vertybių diena. Supratau, kad esu laukiama ir į komandą būsiu priimta su pasitikėjimu.
Nustebino lankstumas, laisvė ir atsakingumas dirbant. Kiekvienas išmano savo darbo sritį ir mano, kad bendradarbiauti yra svarbu, įsitraukia pats ir nori būti įtrauktas.
Sutikusi įvairių sričių žmones, drįstu teigti, kad jie yra visiškai atsidavę savo darbui. Kiekvienos srities vadovas yra ekspertas ir visi labai glaudžiai bendradarbiauja. Siekiant įgyvendinti bendrus įmonės tikslus, bendradarbiauja ir viso Baltijos regiono vadovai.
Atvirą bendravimą savo darbe laikau labai svarbiu dalyku ir ne kartą įsitikinau, kad kiti yra tokie pat kaip tu. Bėgant metams suprantu, koks svarbus yra sąmoningai kartu praleistas laikas. Būti čia ir dabar, įsipareigoti ir išnaudoti visas galimybes.
Kokių įgūdžių norite išsiugdyti programos metu?
Linkiu, kad kiekvienas žmogus būtų atsakingas už savo mokymąsi!
Kai prisijungiau prie programos, turėjau labai konkrečius tikslus, kurie yra išvardyti aukščiau. Bet jau šiandien esu gavusi daug daugiau. Tiek net nesitikėjau. Būdama čia, užsirašiau net mažiausias smulkmenas, kurios man atrodo svarbios. Jums tai greičiausiai yra visiškai natūralu, kad net nepastebite.
Kokį susidarėte įspūdį apie „SOL Baltics“ įmonę?
Puikų! Nuoširdžiai dėkoju visiems, kurie atvedė mane į „SOL Baltics“.
Tiesą sakant, pirmosiomis savaitėmis atrodė, kad tiek daug visko vienu metu – teko susitikti su įvairių sričių žmonėmis. Tada supratau, kad būdama mokyklos direktore, šiuos darbus atlieku pati arba man padeda pavaduotojai. Kalbėdamasi su mentore Katre supratau, kad kai kurias užduotis galima deleguoti. To ir atėjau čia išmokti.
Supratau, kad kai reikia pokyčių ar tuos pokyčius įgyvendinti, vienas nieko nepadarysi. Svarbu kuo greičiau įtraukti visus komandos narius, ir kad visi žinotų, kas ką daro ir kodėl. Tai jie generuoja idėjas.